Меню

Полезно

5 суперхрани и микроелементи за силен имунитет

Никой не обича да е болен. Но за това трябва да сте сигурни, че имунната ви система е достатъчно силна и получава достатъчно грижи, за да е в състояние да отблъсква болестотворните бактерии. Всички знаем, че упражненията, движението и избягването на алкохола и цигарите са все неща, които човек може да направи, за да бъде здрав в дългосрочен план. Но в допълнение към това нашата диета също играе решаваща роля за укрепване на имунната система. Приемането на подходящите храни означава, че половината от работата ни е свършена предварително. Суперхраните се смятат за заредени с много повече полезни качества на единица калория, в сравнение с останалите храни. Те са богати на минерали, антиоксиданти и други хранителни вещества, които поддържат силна имунната ни система. Ето и някои суперхрани, които може да консумирате, за да повишите имунитета си и да бъдете в топ форма.

Цариградско грозде

Цариградското грозде е добре известно с лечебните си свойства и борбата срещу често срещани заболявания като настинка, възпалено гърло, храносмилателни проблеми и др. Освен че е богато на антиоксиданти, цариградското грозде съдържа множество микроелементи, които помагат за повишаване на имунитета. То действа като детоксикиращ агент за тялото и поддържа в добра форма зрението, косата и сърцето. Препоръчва се и като суперхрана за диабетици. Има високо съдържание на фибри, което го прави страхотна храна за хора, които искат да отслабнат.

Мед

Медът е богат на минерали като желязо, калций и магнезий. Органичният мед има множество лечебни свойства. Богатите му антибактериални свойства успокояват гърлото и предпазват тялото от бактерии и гъбички, а също така повишават имунитета на чревната система. Медът може да се използва като заместител на рафинираната захар, която е нездравословна и лишена от хранителни вещества. Освен това е храна, повишаваща енергията, тъй като фруктозата и глюкозата в меда се комбинират, за да дадат тласък на тонуса на тялото ни. Смесете мед с топла вода и го пийте редовно за отслабване, за повишаване на имунитета и за прочистване на храносмилателната система.

Спирулина

Витамините и антиоксидантите са от ключово значение за здравата имунна система, но протеините и мастните киселини са също еднакво важни. Спирулината е един от най-богатите източници на естествени протеини и мастни киселини. Заедно с витамините и минералите, те защитават зрението ни и изграждат имунитета ни. Спирулината е известна с това, че понижава нивата на кръвното налягане и поддържа здравословните нива на холестерол в организма.

Куркума

Куркумата е ценена заради своите антибактериални свойства и лечебни качества. Тя съдържа високи нива на куркумин, който действа противовъзпалително, укрепва имунитета и спира вирусите. Смята се, че куркумата спомага за увеличаване на антиоксидантния капацитет на организма, а редовната ѝ консумация благоприятства функцията и здравето на мозъка, сърцето и имунната система. Това я прави подходяща подправка през есенните и зимни месеци, когато сме изложени на по-голям риск от настинки и грип.

Витамини и микроелементи

За да подсилим имунитета си и той да работи на пълния си капацитет, имаме нужда от пълен спектър от хранителни вещества в диетата ни. Ако някой важен витамин или микроелемент ни липсва, това отслабва имунната функция и ни прави по-податливи на вирусите. Много от необходимите ни витамини и микроелементи могат да се набавят и от обикновените храни на трапезата ни.

Витамин С

Витамин С може да помогне за предотвратяване на инфекциите или да съкрати продължителността на симптомите, когато се разболеем. Цитрусовите плодове са добър източник на витамин С, както и тези храни: 

Селен

Селенът има мощен положителен ефект върху имунната система, тъй като е важен за предотвратяването на инфекциите. Животинските храни са най-добрите източници, заедно с бразилския орех, който предлага повече от 100% от препоръчителните дневни стойности на селен. Приемането на твърде много селен може да бъде проблем за организма, така че внимавайте с богатия на селен бразилски орех – до две ядки на ден ще ви осигурят необходимите количества. Селен може да откриете и в:

Цинк

Цинкът е необходим за производството на нови клетки от имунната система. Намира се предимно в животински храни, но може да се открие и в някои вегетариански храни като:

На пазара могат да се открият и множество продукти, които обединяват в едно лечебните свойства на различни витамини и микроелементи за още по-силна имунна система. Един от тях е Имунактив Денк, който представлява оптимална комбинация от Витамин C, цинк и селен, която подпомага функцията на имунната система. Имунактив Денк  съдържа и L-Хистидин, който представлява незаменима аминокиселина, чрез която става възможно усвояването на цинка от организма. Имуноактивният комплекс идва под формата на микрогранули, които се разтварят в устата за секунди и по този начин могат да бъдат приемани без течност.

Освен суперхраните и витамините, не забравяйте да пиете много вода и да си осигурите адекватен сън за дълготрайно добро здраве!

1164 София, ул. "Кричим" 76
Тел./ Факс: +359 2/ 865 04 26,
865 04 36, 865 71 62, 866 92 16
e-mail: office@sevexpharma.com

Последвайте ни във Facebook

Политика за защита на личните данни Политика за бисквитки
Последвайте ни във
Facebook
Този сайт използва „бисквитки“/cookies. За повече информация относно употребата, включително и относно Вашите лични данни, прочетете Политика за защита на личните данни и Политика за бисквитки.
X