Меню

Полезно

7 лесни хака за повишаване на имунитета

Слабата имунна система предава тялото ни на вирусите, бактериите и токсините, което ни гарантира отпадналост, дискомфорт и сиви дни. С малко промени в начина си на живот обаче, можем да повишим имунитета си и отново да имаме сигурна защита срещу външните врагове. Ето и няколко лесни хака, които ще ви помогнат да подсилите имунната си система, което е още по-важно в условията на COVID-19.

1. Яжте цветно

Разноцветните плодове и зеленчуци осигуряват различни витамини и минерали. Когато приемате плодове от разнообразни цветове, включвате по-голям набор от хранителни вещества, които допълнително подсилват имунната система. А и храненето по цвят може да превърне похапването в забавна рутина. Не яжте нищо, което съдържа повече от пет съставки, както и неща, чието име не може да произнесете.

Премахнете рафинираната захар от диетата си и си правете смути всеки ден. Използвайте 2 чаши зеленчуци, 1 чаша замразени плодове с ниско съдържание на захар, като ягоди, праскови, боровинки и лимони, добавете 1 ч.л. инулин и 1 с.л. студено пресовано ленено масло, добавете мляко от любимите си ядки.

Друг трик е да започнете деня с цял плод. Отново може да добавите ядково мляко или сурови зеленчукови пръчици с любимия ви сос. За обяд можете да се фокусирате върху салати или зеленчукови супи, а за вечеря изберете гарнитура от зеленчуци.   

2. Спете достатъчно

Докато спим, тялото ни се възстановява и зарежда, а когато го лишаваме от сън, то произвежда по-малко антитела за борба с инфекциите. Спете достатъчно и се старайте да заспивате бързо. Не гледайте телефона си преди лягане, защото синята светлина ще ви попречи да заспите. Четете книга или си вземете вана преди сън, които ще отпуснат ума ви. 

3. Повече упражнения

Да, неизбежно е да стигнем и до тях. Упражненията и движението намаляват стреса, спират възпаленията, поддържат тонуса и подобряват имунния отговор на организма. Ако често ви се случва да се чувствате изтощени, правете упражнения поне 3-4 пъти в седмицата. Дори само за 15 минути всеки ден, те ще засилят имунната ви система и ще ви дадат още енергия.

4. Намалете стреса

Стресът се превръща в новото „нормално“ за западната култура, но телата ни не са подготвени, за да се справят с натиска на хроничния стрес. Той влияе дълбоко върху способността на имунната система да реагира на наранявания и заболявания. Хроничният стрес принуждава имунната система да бъде постоянно нащрек, вместо да се включва или изключва. А изтощената нервна система води до отпадналост, намалена способност за борба със сезонните инфекции и може да причини увреждане на тъканите.

5. Хидратирайте се

Колкото и изтъркано да звучи, всички знаем, че хидратацията е важна. Но защо? По-голямата част от човешкото тяло се състои от вода, а тя изпълнява редица жизненоважни функции, които поддържат тялото ни в най-добрата му форма – тя играе съществена роля в храносмилането, регулирането на телесната температура, доставянето на кислород в тялото. Водата ни поддържат здрави чрез естествено елиминиране на токсините и бактериите, които могат да доведат до заболявания.

6. Приемайте повече витамин С

Тъй като тялото ви не може да произвежда витамин С, то трябва да си го набавяте с храните, които ядете всеки ден. Той е от съществено значение за растежа и възстановяването на тъканите в тялото. Когато имунната ни система се почувства заплашена, тя започва да отделя милиони нови имунни клетки, което повишава нуждата от витамин С, който подкрепя имунния отговор. Той помага на организма да се справи с умората и изтощението от инфекциите, спомага за по-леко преболедуване на заболяванията и по-бързо възстановяване след това. Източниците на витамин С включват цитрусови плодове, домати, картофи, ягоди, зелени и червени чушки, броколи, брюкселско зеле, киви и други.

7. Поддържащи добавки

Вашето тяло може да се нуждае от допълнителна помощ за укрепване на имунната система. Активните комплекси за стимулиране на и поддържане на имунната система ви помагат да избегнете настинката и грипа, и да подготвите тялото си за студения сезон. Продукт с такова укрепващо действие е Имунактив Денк, съдържащ витамин С, селен, цинк и L-Хистидин. Той се предлага под формата на сашета, които се изсипват директно върху езика и за секунди се разтварят в устата. Този имуноактивен комплекс поддържа нормалната функция на имунната система. Препоръчва се за профилактика, след боледуване, лечение с антибиотици и при често повтарящи се инфекции, особено в сезона на грипа. Приемането на едно саше дневно гарантира здрава имунна система, която ни пази от вируси и бактерии.  

1164 София, ул. "Кричим" 76
Тел./ Факс: +359 2/ 865 04 26,
865 04 36, 865 71 62, 866 92 16
e-mail: office@sevexpharma.com

Последвайте ни във Facebook

Политика за защита на личните данни Политика за бисквитки
Последвайте ни във
Facebook
Този сайт използва „бисквитки“/cookies. За повече информация относно употребата, включително и относно Вашите лични данни, прочетете Политика за защита на личните данни и Политика за бисквитки.
X